تبلیغات



کنکور - تقویتی ریاضی (سیدهاشمی)
کنکور - تقویتی ریاضی (سیدهاشمی)
اعتماد از شما قبولی از ما

apei

  • تازه ترین مطالب:
آخرین مطالب
موضوعات وب آرشیو مطالب
استراتژی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزشی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: استراتژی امروز آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزشی است.




به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اصفهان،علی اصغر فانی در نود و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که بیش از 13 میلیون دانش آموز امسال در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند، اظهارکرد: قریب 200 هزار دانش آموز امسال افزایش داشته ایم این در حالی است که یک میلیون معلم در بزرگترین دستگاه اجرای کشور فعالیت می کنند . وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در سال گذشته 4600 مدرسه کمتر از 5 دانش آموزان داشتیم، تصریح کرد: دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در 102 هزار مدرسه مشغول به تحصیل می باشند . وی آموزش و پرورش را وسیع ترین و پرمخاطب ترین دستگاه عنوان کرد و افزود: هیچ نهاد فرهنگی مثل آموزش و پرورش امکان حضور در خانواده ها را ندارند چرا که دارای 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون والدین و در کل با 39 میلیون جمعیت در پوشش آموزش و پرورش می باشند فانی گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و مهمترین نهادی که در زمینه فرهنگ ایفای نقش دارد آموزش و پرورش است . وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زیر ساخت آموزش و پرورش منابع انسانی است افزود: دانش آموزان امروز و جامعه سازان فردا زیرنظرآموزش وپرورش تربیت می شوند . وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم هفده اردیبهشت گفت: هیچ جا سرمایه گذاری به اندازه آموزش و پرورش انجام نمی گیرد و هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنید یک سرمایه گذاری ماندگار خواهد بود . فانی گفت: استراتژِی امروز درآموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش است و امضاء تفاهم نامه ها گامی موثر در کیفیت بخشی است . وزیر آموزش و پرورش به پنج سیاست آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: توسعه مشارکت مردمی ، اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان بحث جدی در آموزش و پرورش می باشد . وی با توجه به اهمیت مشارکت توسط خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری میانگین 5/7 کلاس روزانه توسط خیرین مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش داده می شود و حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل می باشند . فانی گفت: با 57 هزار مدرسه طرح تعالی مدیریت آموزشگاه ها را آغاز کرده ایم و با ارتقاء کیفیت مدیریت به نتایج خوبی رسیده ایم. با وجود نیروی انسانی فضا و دانش آموز باید مدیران حرفه ای ، تخصصی و با انگیزه بالایی در مدارس متمرکز کنیم. وزیر آموزش و پرورش به تمرکززدایی در مدارس اشاره کرد وگفت : با وجود میزان بالای بخشنامه ها و دستورالعمل ها تمرکززدایی، خلاقیت و نوآوری از بین می رود .


 یکشنبه 31 خرداد 1394  04:12 ب.ظ    سید هاشمی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تلویزیون برای پاسخ به اعتراضات درباره امتحان نهایی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج امتحانات نهایی تا اواخر خرداد گفت: با حضور در تلویزیون درباره برخی دروس امتحانات نهایی که دانش آموزان به دشواری آن اعتراض داشتند، توضیح خواهم داد.




عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پایان امتحانات نهایی دانش آموزان از تاریخ 22 خرداد اظهار داشت: امسال به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی امتحانات پایان ترم دانش آموزان را زودتر آغاز کردیم تا امتحانات دانش آموزان یک روز مانده به آغاز جام جهانی به پایان برسد.

** اعلام نتایج امتحانات تا پایان خرداد

وی افزود: نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان تا اواخر خرداد اعلام می‌شود همچنین تمام سوالات امتحان از کتب درسی طراحی شده بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی به نمره امتحان اعتراض داشته باشد، باید درخواست خود را به صورت مکتوب به مدرسه ارائه کند که پس از آن برگه امتحان توسط مصححی دیگر تصحیح خواهد شد.

دكتر عمادی در ادامه با اشاره به حضورش در روز شنبه 24 خرداد در تلویزیون برای پاسخگویی به اعتراضات دانش‌آموزان به امتحانات نهایی بیان کرد: تغییری در تصحیح برگه‌های امتحانی دروسی که دانش‌آموزان به دشواری آن اعتراض دارند، ایجاد نمی‌‌شود و ما از سوالات دفاع می‌کنیم چرا که آموزش و پرورش در جهتی گام برمی‌دارد که سوالات امتحانات نهایی مفهومی طراحی شود.




 یکشنبه 31 خرداد 1394  04:05 ب.ظ    سید هاشمی
راه اندازی شبکه ملی مدارس در صدا و سیما
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم




به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان،اظهارکرد: یکی از دستاوردهای برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین این است که محیط های آموزشی و یادگیری متنوع شود. وی تصریح کرد: آموزش و تربیت باید از انحصار کلاس درس خارج شود. در سند تحول بنیادین ذکر شده که مدرسه کانون تربیت است و یک محیط یادگیری بسیار موثر به شمار می آید. رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی همچنین افزود: همچنین محیط های مجازی نیز می توانند محیط یاددهی یادگیری و تربیتی باشند اما امروزه دگرگونی های حوزه مجازی قابل مشاهده است که باید به این حوزه نیز توجه شود. محمدیان بابیان این که باید مراقب دانش آموزان در فضای اینترنت باشیم، خاطرنشان کرد: به نظر بنده همه چیز نباید فیلترینگ شود اما باید بتوانیم نوجوانان را با برنامه تربیت کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه اراده کردیم نباید در محیط مجازی به صورت آنلاین باشد بلکه باید آنچه را که تولید کرده ایم در تلویزیون قرار دهیم. وی خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم. محمدیان از تایید تلویزیون تعاملی توسط کارشناسان خبر داد و افزود: در مکان هایی که زیرساخت های الکترونیکی فراهم نشده است افراد می توانند برنامه ها را از تلویزیون ببینند و آنچه را که مطلوب باشد در اختیار دانش آموز و خانواده قرار می دهیم. وی عملیاتی کردن سند تحول و برنامه درس ملی را از اولویت های سازمان پژوهش در سال جدید برشمرد وگفت: تولید محتواها بر اساس برنامه درس ملی خواهد بود و کتاب درسی را همراه با بسته آموزشی تولید می کنیم. محمدیان بابیان این که سالانه 130 میلیون جلد کتاب برای آموزش دانش آموزان چاپ می کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم شبکه های تعاملی بین دانش آموز، معلم و کارشناسان برقرار کنیم و همچنین برنامه ریزی های منطقه ای را گسترش دهیم.


 یکشنبه 31 خرداد 1394  04:03 ب.ظ    سید هاشمی